Van goed idee naar bedrijfsplan

Door | april 29, 2010

donderdag 29 april 2010 – (Marleen De Geest) – Vrouwen gaan tegen de dalende trend in wat het aantal startende zelfstandige ondernemers betreft. Vorig jaar rondden ze voor het eerst de kaap van 34 procent van het totaal aantal beginnende bedrijven. Markant helpt hen trouwens de weg te gaan van ‘goed idee’ naar ‘sluitend plan’.

[ad#ad1]

Het kwakkelend economisch klimaat vormt voor starters niet echt een aanmoediging en veel mensen bergen hun plannen dan ook liever op. In vergelijking met vorig jaar kwam er in het eerste kwartaal 4,6 procent minder ondernemers aan de startlijn, zo meldt Unizo, de Unie voor Zelfstandige Ondernemers.
Opvallend genoeg gaan vrouwen tegen de trend in en vormden ze vorig jaar voor het eerst 34 procent van het totaal aantal starters.

Nochtans weet het trendbureau Trendwolves dat vrouwen extra onzeker zijn over hun eigen kansen op slagen.
Speciaal voor hen dokterde Markant het ‘Startlabo voor Vrouwen’ uit. Daarin biedt het onder meer workshops aan voor vrouwen met plannen. Want de weg van een goed idee naar een volwaardig bedrijfje is geen platgetreden pad. De workshops behandelen dan ook achtereenvolgens de waarde van het creatief idee, het inschatten van de competenties, de marketing, het financieel plan en tenslotte het businessplan dat de feitelijke organisatie en realistische planning van de zaak omvat.

Meer informatie

[ad#ad3]

Een reactie achterlaten