maandag 14 februari 2011 – (Marleen De Geest) – Een mooi geschenk doet de liefde goed maar de handel vaart er natuurlijk ook wel bij. Bloemen blijven een favoriet cadeau maar lingerie gaat ieder jaar vlotter over de toonbank als Valentijnsgeschenk.
[ad#ad1]
Valentijn wordt door de Vereniging van Zelfstandige Ondernemers Unizo gekoesterd. Bij sector organisaties werd na gevraagd welk effect de patroon van de liefde nu al sorteerde. Daaruit bleek dat mannen steeds vaker een cadeautje kopen in lingeriewinkels. Ieder jaar stijgt de omzet met twintig procent in de periode voor Valentijn. Een lingeriebon is totaal risicoloos maar er worden ook steeds meer lingeriesetjes verkocht. Dat kan omdat de maten van de vrouwelijke klanten opgeslagen zitten in de computer, zodat mannen alleen nog moeten kiezen. Zwart en rood zijn de uitschieters wat kleur betreft.
Natuurlijk blijven bloemen in trek al gaan steeds minder mensen voor de klassieke rode rozen en verkiezen ze een romantisch en creatief boeket. Winkeliers delen graag in het plezier van het geven want Valentijn vinden ze veruit de leukste dag van het jaar om in de winkel te staan. Een beetje kil zijn de bloemen uit de bloemenautomaat die een noodoplossing biedt voor wie moet overwerken op de feestdag van de liefde.
[ad#ad3]