donderdag 21 januari 2010 – (Marleen De Geest) – Druk bezette moeders in stedelijke gebieden zijn pioniers als het om online shoppen gaat, zo meldt het Amerikaanse e-Marketer Daily.
[ad#ad1]
Reizen, boeken en meer van die dingen die het leven de moeite waard maken, worden vaak via het internet aangekocht. In Amerika blijkt er evenwel een stevige markt te bestaan voor meer prozaïsche verbruiksgoederen.
Drukbezette moeders in stedelijke gebieden zijn de pioniers in dit type van handel. Via mond tot mond reclame, advertenties op baby sites en in magazines voor ouders worden ze geattendeerd op de juiste winkelsites.
Die zorgen er wel voor hun aanbod goed te segmenteren.
Want, zoals wel vaker gezegd wordt, is het verschil tussen een kind en twee of meer kinderen hemelsbreed.
Mama’s van een baby’tje of kleutertje rijden trots met de kinderwagen rond en zijn nog steeds dol op winkelen. Vanaf twee kindjes wordt winkelen in het beste geval een circusvertoning en in het slechtste geval een kleine nachtmerrie.
Online shoppen vormt dan een welkome oplossing en de stipte leveringen beantwoorden aan hun ‘just-in-time lifestyle’. Ouders die in landelijke regio’s wonen vinden online een aanvulling op het monopolie aanbod van de schaarse winkels in hun streek.
[ad#ad3]