woensdag 19 januari 2011 – (tvd) – M!lf liefhebbers zullen het niet graag horen, maar steeds meer mannen bezoeken vrouwensites voor antwoorden op hun problemen. Procter & Gamble ziet in de nieuwe man ook een nieuwe markt en speelt daarop in met de site ManoftheHouse.
[ad#ad1]
Het internet staat vol huis, tuin, keuken en sexadvies, maar meestal op sites die zich op een vrouwelijk publiek richten. P&G, makers van onder meer Pampers en Gillette, ziet een nog onaangesproken markt voor zijn producten, namelijk die van de familiemannen. Daarom heeft het de site ManoftheHouse opgezet, waar Amerikaanse mannen terecht kunnen met hun vragen over het huishouden of hun relatie. Dat meldt The New York Times.
P&G sponsorde in de jaren 50 de zogenaamde soap opera ‘As the world turns’ om zijn producten aan te prijzen. ,,ManoftheHouse is de soap opera van de 21ste eeuw”, zo zegt Josh Bernoff van Forrester Research, ,,het brengt informatie en speelt in op huidige interessesfeer.”
Altimeter Group, een adviesbureau voor digitale marketingstrategie, zegt dat lifestyle sites van bedrijven effectief kunnen zijn, als de merken niet te hard opgedrongen worden. Alle discussies op de ManoftheHouse homepage worden ook gevoerd op Facebook. De reden dat deze onderwerpen (wat is een gezond ontbijt, vrouwen en relaties etc.) hier aanspreken is dat consumenten er sowieso ook al op andere plaatsen over praten.
Wat betreft websites als marketingtools is het P&G niet aan zijn proefstuk toe. In 2000 startte het met de site Beinggirl.com waar informatie en advies te vinden is voor tienermeisjes over onderwerpen waarvoor ze niet bij hun ouders of een dokter durfden gaan. Sinds dan werden nog verschillende lifestyle-sites opgezet, waaronder eentje specifiek voor vrouwen, Homemadesimple.com. Tien procent van de bezoekers van die site bleken mannen te zijn.
P&G is tot nu toe tevreden met de bezoekersaantallen van hun familiemannensite. Ze werd opgestart in juni vorig jaar en kon in december rekenen op meer dan een half miljoen unieke bezoekers per maand.
The New York Times – As the web turns
[ad#ad3]