donderdag 20 oktober 2011 – (Marleen De Geest) – Vroeger babbelden moeders aan de schoolpoort over hun kinderen, nu wisselen ze de nieuwtjes uit via Facebook. In de Verenigde Staten bezoekt twee derde van alle moeders minstens een keer per maand de netwerk site.
[ad#ad1]
Volgens eMarketer gaan 23 miljoen Amerikaanse moeders met kinderen jonger dan achttien minstens een keer per maand naar Facebook, dat stemt overeen met twee derde van alle moeders.
Daar tegenover staat dat van alle internetgebruikers ‘slechts’ 57 procent maandelijks de site bezoekt. Wat betekent dat de moeders een grotere rush op de site in kwestie plegen dan andere groepen.
Natuurlijk bezoeken moeders niet exclusief Facebook. Want als ook andere sociale netwerken worden meegerekend gaan 26 miljoen moeders er minstens maandelijks heen om bij te praten en informatie uit te wisselen. Die omvangrijke groep komt neer op 79 procent van alle moeders.
In 2011 zouden moeders in Amerika, aldus eMarketer, achttien procent uitmaken van alle bezoekers aan sociale netwerken en zeventien procent van al wie Facebook aandoet.
[ad#ad3]