donderdag 21 januari 2010 – (Marleen De Geest) – De rode dubbeldeksbussen in Londen waren even voorzien van de slogan ‘Career Women Make Bad Mothers’. Een stoot in de maag, zo zei een verontwaardigde moeder op ‘Mumsnet’ over de campagne die de effectiviteit van reclame in het straatbeeld moest bewijzen.
[ad#ad1]
De campagne waarin ‘Career Women Make Bad Mothers’ de zijkanten van de Londense dubbeldekkers ontsierden, moest veertien dagen duren. Ze was opgezet door ‘Outdoor Advertising Association’. Het bureau ‘Beta Agency’ had de provocerende slagzin bedacht.
De bedoeling om discussie uit te lokken en de mensen aan te zetten om online via Britainthinks.com hun mening eens goed te ventileren, is ruimschoots gehaald. Meer zelfs, de site ‘Mumsnet’ stond bol van verontwaardiging.
De initiatiefnemers van de campagne konden niet anders dan de campagne voortijdig afbreken. Wel zegden ze nog dat die niet hun mening vertolkte, ze hadden enkel willen bewijzen dat reclame op billboards en bussen wel degelijk scoort.
[ad#ad3]