woensdag 9 februari 2011 – (Marleen De Geest) – Vrouwen troepen samen op social media en marketers richten daar hun pijlen op hen. Vrouwen hebben immers heel wat budget te besteden en wegen zwaar door op belangrijke aankoopbeslissingen. In die sfeer worden communities door vrouwen evenwel veel nuttiger geacht dan sociale netwerken.
[ad#ad1]
Bijpraten met vrienden en familie, dat is wat vrouwen doen via sociale netwerken. Voor de gezelligheid maken ze er dan ook heel wat tijd zoek. Diep in hun hart vinden ze dat wel ontspannend maar ook een beetje tijdverlies.
Zoeken vrouwen informatie over producten of merken, wensen ze advies of een antwoord op een vraag dan dompelen ze zich onder in communities.
Dat blijkt uit onderzoek voor een vrouwencommunity iVillage door Burke Research. iVillage heeft natuurlijk wel enig belang bij de uitkomst van de studie.
Daaruit blijkt dat Facebook niet de plek is waar marketers vrouwen kunnen beïnvloeden. In vrouwen communities treffen ze nu eenmaal mensen aan die hun leefwereld delen en begrijpen wat ze nodig hebben.
Als die iets melden over producten of merken vinden andere vrouwen dat veel vertrouwenwekkender. Communities spelen dan ook een belangrijke rol bij aankoopbeslissingen.
Sociale netwerken zijn er om familie en vrienden in beeld te houden en om zich te ontspannen.
[ad#ad3]